lördag 8 augusti 2009

Kusten klar för stora strutar

Glass i Veddige

Några dagars strålande sol har lockat oss till kusten och till glassbarerna. Tidigare i veckan var det en superstrut med hela paketet i Träslövsläge. Igår stannade vi till i Veddige. Jag valde en "mjukglass stor". Storleken höll vad den lovade.

Här ses den med strösslet Hackade nötter. Bilden är efterbehandlad med Poladroid. En kul manick som gör en polaroid av en valfri bild. Det enda knixet är att man måste vänta på framkallningen precis som för verklighetens polaroider.

När jag stod och väntade på glassen igår tänkte jag också "vilken tid det tar". Då såg jag på en av personalens t-shirtar ett budskap som fick mig att haja till. Jag tror frasen löd ungefär som så här:

"Det är inte vi som tar lång tid på oss, det är du som har för bråttom".

Det sista av min irritation över långsamheten försvann när tjejen bakom disken sa "vilken söt hund ni har". Och Ja. Hunden fick också smaka av den stora glassen.

Såklart.

Inga kommentarer: